6 častých problémů v Google Analytics 4, které vám můžou zamotat hlavu. Poradíme, jak je vyřešit

Aktuálně Analytika

Navigovat v Google Analytics 4 může být náročné. V tomto článku probereme 6 častých problémů, se kterými se můžete setkat, a ukážeme vám, jak je efektivně vyřešit, aby váš analytický proces byl co nejplynulejší.

1.    Nabídka reportů v každém účtu vypadá jinak a některé reporty úplně chybí

Velmi častý problém – snažíte se najít report počtu uživatelů podle zemí nebo demografický přehled a v nabídce reportů vůbec není. Řešení je jednoduché, i když ne intuitivní. Stačí kliknout na nenápadné tlačítko „Knihovna“ v levém spodním rohu menu a vybrat si, které kategorie reportů a konkrétní reporty předpřipravené Googlem chcete vidět v nabídce.

2.    Dnešní i včerejší návštěvnost je podezřele nízká

Jednou z nepříjemných novinek v GA4 je pomalejší zpracování dat v běžných reportech, data se v reportech objevují průběžně po 12 až 48 hodinách. Po spuštění kampaně se klidně podívejte do Přehledů v reálném čase, kolik návštěvníků se právě teď na webu pohybuje, přesnější reporting odložte o dva dny.

3.    Reportované konverze nejsou celá čísla

Pokud vám GA4 ukazuje, že minulý měsíc přinesla kampaň 15,4 odeslaného formuláře, většinou nejde o chybu měření. Google v nových Analytics používá model přiřazení konverzí „Na základě dat“, takže u každé konverze posoudí, které zdroje návštěvnosti k ní přispěly a konverzi v reportech rozdělí. Pokud chcete konverzi přiřadit poslednímu zdroji návštěvnosti, během kterého ke konverzi došlo, můžete nastavení změnit v záložce „Nastavení Atribuce,“ přesnost měření tím ale spíše zhoršíte.

4.    Návštěv je méně, než bývalo v Google Analytics Universal

Jedno je jisté – počet návštěv nikdy nebude zcela shodný a pokud se liší o méně než 10 %, je pravděpodobně vše v pořádku. GA4 totiž počítají návštěvy jiným způsobem. Jedním konkrétním případem rozdílu v měření je návštěva, která trvá od 23:50 do 0:10 následujícího dne. UA návštěvu ukončí ve 23:59 a další den počítají jako novou návštěvu, zatímco GA4 návštěvu nerozpůlí.

Někdy u klientů také narazím na situaci, kdy jsou ze snížené návštěvnosti podezřelé GA4, ale ve skutečnosti má změnu na svědomí nasazení nebo zpřísnění cookies lišty. Nezapomeňte tedy zkontrolovat statistiky ve vašem cookies manažeru (např. Cookiebotu), abyste měli přehled, kolik návštěv GA4 vůbec nezachytí.

5.    Návštěv je více, než bývalo v Google Analytics Universal

Pokud máte v GA4 návštěv naopak výrazně více, zkontrolujte, jestli na webu není stále nasazený také kód pro Universal Analytics. Ten sice neposílá nová data do UA, ale v některých případech může posílat data do GA4 a navyšovat tak uměle počet návštěv. Někdy se také může stát, že kód pro GA4 máte nasazený dvakrát, například přímo ve webu a přes Google Tag Manager.

6.    V Průzkumníku nefungují filtry

Pokud používáte v rámci GA4 mocný nástroj Průzkumník (o kterém připravujeme samostatný článek), a zkoušíte filtrovat podle regulérních výrazů, možná jste narazili na fakt, že fungují jinak než v UA. Google začal místo částečné shody (kdy „google|seznam“ znamenalo „google NEBO seznam“) používat složitější plnou shodu, takže filtrování, na které jste si zvykli, už nebude fungovat. Příklady uvádí Google ve své nápovědě a rozhodně doporučuji se s regulérními výrazy seznámit.

Pokud máte pocit, že nevyužíváte možnosti Google Analytics 4 na maximum, napište nám – rádi vám GA4 nastavíme, naučíme vás ho efektivně používat a o vaše data se postaráme dlouhodobě.

David Mynář
Spolumajitel agentury a marketingový nadšenec. Jeho srdcovými klienty jsou Bioderma a Metrostav Development, nejraději píše o strategii a webové analytice. V kanceláři ho kromě pracovního stolu nejčastěji najdete u kávovaru.