ERGO Pojišťovna díky naší práci zaznamenala 460 % nárůst návštěvnosti
Na jaře roku 2014 se na nás obrátila Pojišťovna ERGO s tím, že nejsou spokojeni se současným stavem jejich nalezitelnosti v přirozeném vyhledávání. Většinu provozu webu jim dělala přímá návštěvnost, placené reklamy a odkazy z partnerských webů. Fulltext v té době tvořil 1-3% návštěv. Požadavkem klienta bylo během 1 roku dosáhnout navýšení návštěvnosti z organického hledání alespoň na nižší desítky procent z celkového provozu webu.
O společnosti ERGO
ERGO pojišťovna, a. s. byla založena v roce 1994 pod firmou VICTORIA pojišťovna, a. s. Jako držitel univerzální pojišťovací licence nabízí svým klientům široké portfolio pojistných produktů. Společnost se specializuje zejména na tyto druhy pojištění: životní pojištění, důchodové pojištění, úrazové pojištění, cestovní pojištění, zdravotní pojištění cizinců, pojištění majetku a občanské odpovědnosti.
Zadání klienta
Na jaře roku 2014 se na nás obrátila Pojišťovna ERGO s tím, že nejsou spokojeni se současným stavem jejich nalezitelnosti v přirozeném vyhledávání. Většinu provozu webu jim dělala přímá návštěvnost, placené reklamy a odkazy z partnerských webů. Fulltext v té době tvořil 1-3% návštěv. Požadavkem klienta bylo během 1 roku dosáhnout navýšení návštěvnosti z organického hledání alespoň na nižší desítky procent z celkového provozu webu.
Cíle
zvýšit do 1 roku organickou návštěvnost alespoň na 10% při zachování stávajícího placeného provozu
zvýšit povědomí o pojišťovně a jejich službách v médíích, odborných diskusích a sociálních sítích
Realizace
Prvním úkolem agentury bylo vyřešit četné technické nedostatky. Jednalo se především o:
- nedostatečný počet zaindexovaných stránek ve vyhledávačích (Google, Yahoo ~ Bing)
- duplicitní a podobný obsah
- nepřehlednou navigaci nebo nejasné texty, chybějící call-to-action prvky
Hlavní SEO audit identifikoval nejpodstatnější technické slabiny a navrhl jejich řešení. Zatímco návrhy změn dostali do rukou developeři přímo z pojišťovny, my jsme pokračovali analýzou klíčových slov, díky které jsme lépe porozuměli tomu, co a jak ve vyhledávačích zákazníci ERGO Pojišťovny hledají. Analýza se zaměřovala nejenom na klíčová slova přinášející konverze, ale také na laterální obsah a longtail.
Díky poznatkům z analýzy jsme navrhli nové šablony pro titulky stránek a meta descriptions. To umožnilo optimalizaci na všechna zásadní klíčová slova.
Mimoto jsme vytvořili několik nových cílových stránek optimalizovaných na klíčová slova, které v informační architektuře webu chyběla.
Vyhledávače jsou každým dnem chytřejší a jednou z důležitých věcí je označení obsahu tak, aby měl sémantický význam pomocí strukturovaných dat. Vyhledávače díky tomu porozumí významu textu a Google dokáže zobrazit rozšířené výsledky vyhledávání.
Navazující práce
Po vyřešení veškerých klíčových problémů, na které poukázaly vstupní analýzy, jsme připravili obsahový a link-buildingový plán. Cíl byl jasný – poskytnout našemu publiku obsah, který ho zajímá a promovat ho co největšímu počtu lidí. Díky dobré práci copywriterů a propracované strategii existuje potenciál zvyšovat organickou návštěvnost webu i nadále.
Výsledky
První úspěchy se dostavily už po třech měsících spolupráce. V SEO, jehož efekt se většinou projeví až po delší době, je takový výsledek mimořádný. Potvrzuje se, že technické SEO je v počáteční fázi projektu klíčové. Už několik měsíců po startu byl vidět podstatný nárůst měřených pozic, především na Google, který je obecně chytřejší a lépe se s ním v optimalizaci pracuje. Taktéž se podařilo téměř zdvojnásobit počet indexovaných stránek, ze kterých se mnoho stalo novými vstupními stránkami.
Co je nejdůležitější, že po roce optimalizace se podařilo navýšit organickou návštěvnost o 466 %!
Při celkové návštěvnosti to dělá zvýšení z 3 % na celkových téměř 15 %. Přístupy z odkazového portfolia vzrostly o 46 %. Zlepšily se i další metriky (nové návštěvy, míra okamžitého opuštění, ad.). Viz následující přehled.
Vyjádření klienta
„Služeb externí SEO agentury jsme využívali již delší dobu, avšak nebyli jsme s jejich efektivitou zcela spokojeni. Při výročním výběrovém řízení se přihlásila i Fresh agentura a tender nakonec vyhrála díky bezkonkurenčnímu poměru nabízených služeb vs. ceny. Co nás však nejvíce zaujalo, byla již od počátku velmi kvalitně zpracovaná analýza včetně doporučení a návrhů, které byly srozumitelné nejen našemu IT oddělení :-). A tuto úroveň si naštěstí zachovali i při dlouhodobé spolupráci. Sympatické je i to, že poskytované služby jsou na profesionální úrovni, přitom komunikace zůstává ve stylu malé, skoro až rodinné firmy.”
Ing. Kateřina Stuchlíková
ERGO pojišťovna, a.s.
„S agenturou Fresh Services jsem velmi spokojený. Vědí co je potřeba udělat a jak je to potřeba udělat. Zároveň se vždy můžu spolehnout na rychlou a přátelskou komunikaci. Doporučuji.“
Ing. Richard Procházka
ERGO pojišťovna, a.s.
-
5. 2. 2024Navigovat v Google Analytics 4 může být náročné. V tomto...
-
31. 1. 2024
JAKÉ BUGY MŮŽETE POTKAT PŘI PRÁCI S OPTIMALIZACEMI?
Jako každá velká společnost, má i Meta své mouchy. V... -
31. 1. 2024
Vzděláváme se aneb co jsme si odnesli z kurzu “Právo a AI v tvorbě obsahu”
V prosinci jsme využili možnost na den odložit notebook a...