ROZHOVORY S KOLEGY: MAREK KŘÍŽ (SPOLUZAKLADATEL)

16. 11. 2017 Aktuálně Náš team O nás

Máme tu další ze série rozhovorů k desetiletému výročí naší agentury! Přišel čas vyzpovídat druhého z našich zakladatelů Marka Kříže, který agenturu před deseti lety založil s Ondrou Prokopem.

 
Deset let je dlouhá doba, jak ty vzpomínáš na začátky?
Firmu jsme s Ondrou zakládali v době, kdy jsme za sebou měli již nějaké společné projekty. Dováželi jsme notebooky z Japonska a Hong-Kongu, provozovali dva e-shopy s elektronikou, stavěli počítače a dokonce jeden čas prodávali parfémy 🙂 V této době jsme se postupně začínali pouštět do tvorby webových stránek a programování.
Co vnímáš jako silnou stránku firmy? A teď nemyslím technologie, know-how nebo tým.
Rozhodně to, že jsme vlastně rodinná firma (s Ondrou jsme bratranci a vyrostli jsme spolu). Můžeme se na sebe 100 % spolehnout, navzájem se zastoupit a nikdy se vzájemně nepodrazíme (babička by nám to spočítala… 😀 ) Toto považuji určitě za naši silnou stránku. A pochopitelně pak náš tým, technologie, know-how, technické zázemí atd. 🙂
Je něco, z čeho jsi v rámci firmy opravdu nadšený?
Určitě. Moc věcí se za tu dobu změnilo a jsem nadšený z toho, co všechno se nám podařilo udělat. Když jsme začínali, dělali jsme webové stránky v pár lidech. Teď máme kromě vývojového oddělení i perfektně fungující marketingové oddělení, vlastní velmi silné technologické zázemí a začínáme v rámci on-line marketingu s video produkcí. Máme za sebou stovky dokončených projektů a připravujeme další, velmi zajímavé věci.
A co nějaké přešlapy, chyby, špatná rozhodnutí?
Jasně, pár jich bylo. Personální, technologické i akviziční. To je ale normální a úplně přirozené. Nemůžeme se rozhodovat vždy jen dobře a sem tam děláme chyby. Za důležité ale považuji se z chyb poučit a již je neopakovat.
Kam myslíš, že se bude firma ubírat? Zaměřením.
Já vidím budoucnost jednoznačně v on-line marketingu. Myslím, že samotný vývoj, se kterým jsme začínali, bude během následujících let u nás ustupovat právě marketingu. Teď to máme tak půl na půl. Jednu polovinu obratu tvoří vývoj, druhou pak marketing. Během pár let to bude tak třetina vývoj, dvě třetiny marketing. Určitě ale vývoj neopustíme.
A co ty? Co plánuješ?
Z pracovního hlediska se teď s Ondrou zaměřujeme na nově vznikající projekty, které chceme odstartovat z kraje příštího roku. A rozhodně se budu dále rád věnovat rozvoji agentury. Hodně času mi zabírá administrativa a činnosti spojené s projekty i chodem firmy. Toto bych chtěl v budoucnu změnit. Ze soukromého hlediska se chci co nejvíce věnovat své téměř dvouleté dceři a rodině. A možná přemluvit manželku k druhému dítěti… 🙂
 

David Mynář
Spolumajitel agentury a marketingový nadšenec. Jeho srdcovými klienty jsou Bioderma a Metrostav Development, nejraději píše o strategii a webové analytice. V kanceláři ho kromě pracovního stolu nejčastěji najdete u kávovaru.