Jalapeňo od Seznamu – ostré sousto pro nepoctivé weby

12. 5. 2015 Akční nabídky

Seznam dnes spustil update svého algoritmu, který posuzuje kvalitu webů. Interně ho nazývá Jalapeňo a věří, že tato ostrá paprička mu pomůže zlepšit kvalitu řazení webů. Dodnes se totiž stává, že na prvních stranách lukrativních slov najdete weby, které jsou vytapetované klíčovými slovy nebo naopak několik let neupdatované a zanedbané stránky. Na rozdíl od Googlu, který své nástroje zaměřuje na onpage („Panda“) nebo offpage („Penguin“) faktory, má Jalapeňo posuzovat oba faktory zároveň. Podle odhadů Seznamu by měly změny algoritmu ovlivnit přibližně čtvrtinu výsledků hledání.

Více informací si přečtěte přímo na blogu Seznamu.

My se Jalapeňa nebojíme, protože víme, že cestou k dobrým pozicím je unikátní obsah a kvalitní zpětné odkazy. Budeme však změny v pozicích pečlivě sledovat, protože algoritmus Seznamu je méně předvídatelný, než ten od Googlu. Loni v létě přidělala změna algoritmu na Seznamu vrásky mnoha webmasterům.

David Mynář
Spolumajitel agentury a marketingový nadšenec. Jeho srdcovými klienty jsou Bioderma a Metrostav Development, nejraději píše o strategii a webové analytice. V kanceláři ho kromě pracovního stolu nejčastěji najdete u kávovaru.