SEO školení nabídlo moderní přístup a různé úhly pohledu

Akční nabídky

Kolem optimalizace pro vyhledávače panuje spousta mýtů a nejasností. Školení v H1, kterého jsem se zúčastnil, pomohlo vyplnit bílá místa na mapě mých dosavadních SEO znalostí.

Jednodenním kurzem nás provedl zkušený SEO konzultant Pavel Pajkrt, který se v oboru pohybuje už deset let, tedy téměř od začátku. Během školení se ukázalo, že je nejen odborník, ale i schopný prezentátor a ochotný mentor.
V úvodním průletu SEO historií od dob webového pravěku, kterému vládly fulltextové vyhledávače, a každý mohl dosáhnout primitivními metodami uměle dobrých výsledků, jsme do minulosti zařadili také dobu, kdy jedinými metrikami byly pozice a návštěvy. Při dnešní optimalizaci daleko více závisí na kvalitě samotné návštěvy, na kterou musí být stránka připravená.
On-page faktorům, tedy obsahu stránky, byla proto věnována nejobsáhlejší kapitola. Nezáleží jen na kvalitě samotného textu, ale také na správné struktuře stránky a jejím grafickém designu. O tom, jestli se z návštěvy stane transakce, totiž rozhodují i nejmenší detaily.
Pro samotné pozice je však stále potřeba mít i „renomé“, které pomáhají vybudovat kvalitní zpětné odkazy. Těm se Pavel Pajkrt věnoval také podrobně, zpochybnil význam výměny odkazů a varoval před různými černými technikami, jako jsou odkazové farmy a klamné přesměrování. Zlatým pravidlem podle něj je „Dělejte při SEO jen to, co nemusíte skrývat před konkurencí.
Přínosné pro školení byly také různé otázky a úhly pohledu, které přinesli jednotliví účastníci, od programátora, přes správce malého e-shopu až po PR manažerku velké pojišťovny. Každý ve svém oboru řeší trochu jiné problémy a má odlišná očekávání. Nakonec však všichni odcházeli spokojení.
A co je vůbec nejdůležitější? Dozvěděl jsem se věci, které budu moci použít v praxi ke zlepšování výsledků našich klientů ve vyhledávačích. Nejen proto mohu školení doporučit.

David Mynář
Spolumajitel agentury a marketingový nadšenec. Jeho srdcovými klienty jsou Bioderma a Metrostav Development, nejraději píše o strategii a webové analytice. V kanceláři ho kromě pracovního stolu nejčastěji najdete u kávovaru.