DavidMynar

Inzerenti loni na Facebooku investovali 5 miliard dolarů a v dalších letech očekává nejoblíbenější sociální síť nárůst okolo 20 % ročně. V posledních dvou letech přestala být “písečkem” technologických firem a startupů, stále častěji na ní oslovují zákazníky i tradiční firmy. Možná uvažujete, jestli je pro právě pro Vaši firmu inzerce na Facebooku správná volba. Proto jsem pro vás připravil několik postřehů, které Vám při rozhodování pomůžou. Nebudu však Facebook jen vychvalovat, představíme si i jeho omezení.

  1.  Facebook umožňuje cílit s neuvěřitelnou přesností. Nastavením věku, pohlaví a lokality zákazníků cílení teprve začíná. Není problém, aby se například inzerát Vaší rodinné kavárny zobrazil jen zaměstnancům okolních firem, kteří mají rádi capuccino a budou mít brzo narozeniny. Cílení je tedy omezené jen kreativitou správce kampaně.
  2. Inzerovat na Facebooku nemusí být drahé. Facebook totiž cenu prokliku určuje podle kvality kampaně. Inzerce kojeneckých potřeb fanouškům heavy metalu Vás tedy může přijít draho, správně nastavená kampaň je naopak dokonce až o 80 % levnější, než kampaně na Skliku (na vyhledávači Seznam.cz) a AdWords (na Googlu).
  3. Facebook je výborný kanál pro produkty, o kterých si lidé povídají mezi sebou i v reálném světě. Inzeráty na zajímavé nebo “roztomilé” produkty a služby uživatel spíš proklikne.
  4. Inzerujte konkrétní akce a detaily. Zákazníci daleko spíš zareagují na konkrétní nabídku, slevovou akci nebo produkt. Naopak nejspíš nebudou mít náladu proklikávat obecný inzerát ve stylu “jsme lídr v zahradní technice, navštivte náš web” a hledat informace až na webu.
  5. Na mobilech inzerujte, jen pokud máte responsivní web. Lákáte návštěvníky z mobilu nebo tabletu na Váš web? Pak by se měl přizpůsobit rozlišení jejich displeje, jinak návštěvníci web brzo opustí. Facebook naštěstí umožňuje reklamu na mobilech omezit nebo vypnout. Lepším řešením je však samozřejmě upravit design webu.
  6. Nepodceňujte schopnost Facebooku účinně propagovat B2B produkty. Facebook totiž umožňuje využít legálně získané e-maily k vytvoření cílové skupiny. Pokud rozesíláte svým obchodním partnerům newslettery, můžete je možná oslovit i na Facebooku. Také můžete zacílit na zaměstnance konkrétní firmy, oborem nebo zaměstnáním (například stavební inženýry nebo HR manažery).
  7. Nestačí nastavit inzerát a navždy nechat běžet. Každá nastavená cílová skupina má omezenou velikost a inzeráty se časem “okoukají”. Proto je třeba pravidelně inzeráty obměňovat a hledat nové cílové skupiny.

Jak vidíte, inzerce na Facebooku je velmi zajímavá a při správné péči přináší až překvapivě dobré výsledky. A my ve Freshi takovou péči dokážeme zajistit.

David Mynář

David Mynář

V roce 2014 nastoupil do Freshe jako junior, od roku 2019 je jedním z partnerů. Webová analytika, strategie a práce s daty jsou jeho největší specializací. Vede celé naše marketingové oddělení.

Přihlaste se k odběru novinek

    „Od nádeničiny po marketingové strategie“ – rozhovor s veteránem freshího obchodu Radimem

    V rámci našeho desetiletého výročí jsme si dnes pozvali na rozhovor služebně nejstaršího aktivního člena našeho […]

    Číst více

    Web je středem vašeho marketingu. Ukážeme vám pár triků, jak z něj vytěžit maximum

    Chce-li firma získat na internetu konkurenční výhodu, perfektní firemní web je základ. To není jen fráze. […]

    Číst více

    Malý hostingový slovníček

    Protože naše hostingové řešení FreshCloud vstoupilo do ostré verze, můžete si v následujících dnech na našem […]

    Číst více