Inzerujte v Gmailu a vytvořte reklamy zacílené dle obsahu e-mailů
Google neustále rozšiřuje své možnosti cílení reklamy. Jako spotřebitele nás některé z nich už trochu děsí (například právě tato), ale jako markeťáci z nich máme radost, protože nám umožňují velmi přesně zacílit reklamu. Jednou z nich je nová možnost kontextové reklamy v rámci webového rozhraní e-mailové služby Gmail provozované společností Google.
Jak tato reklama funguje?
Proč nás tato reklama jako spotřebitele děsí? Protože jeden z jejích principů je cílení reklamy dle obsahu e-mailů.
Funguje to následovně: Máte firmu prodávající kočárky a dětské zboží. Uděláte si kampaň na lidi, kteří si často píší o dětech. Těm se nad jejich e-maily bude zobrazovat Vaše reklama na dětské zboží.
Druhá možnost cílení je velmi podobná. Namísto zacílení reklamy dle klíčových slov v e-mailech je reklama zacílená podle domén, ze kterých přichází e-maily. Pokud jste tedy již zmíněný prodejce dětského zboží, můžete zacílit reklamy na lidi, kterým chodí e-maily z Mimibazaru.
Cílit můžete také dle skupin zájmů (například fitness) jako v ostatních reklamách v obsahové síti..
Reklama na Gmailu má jednu velkou nevýhodu. Její obsah se pochopitelně zobrazuje jen těm, kteří využívají webrozhraní Gmailu. Z mých osobních zkušeností je takových uživatelů Gmailu ale většina.
Možnosti využití
Možnosti využití reklamy na Gmailu jsou široké. Kampaň může vypadat například následovně:
- klasická B2C reklama zaměřená na koncového spotřebitele (již zmíněné dětské zboží a e-maily zaměrené na děti),
- B2B reklama zaměřená na specifická klíčová slova a domény (zde jste jen limitováni počtem firemních uživatelů Gmailu, ale ani ten není tolik malý),
- reklama zaměřená na klienty konkurence (možnost zaměřit reklamu na uživatele, kterým chodí reklama od vašich konkurentů).
Zaujala Vás možnost reklamních kampaní v Gmailu? Napište nám na office@freshservices.cz a rádi vám s tím poradíme. Pokud se rozhodnete pro tuto formu inzerce do 31. ledna 2017, dáme vám jako bonus slevu 50 % na založení reklamních kampaní na Gmailu.
Mohlo by vás zajímat
Požadavky na reklamy v Gmailu (Zdroj: Nápověda Google)
Vytváření reklam v Gmailu pomocí šablon (Zdroj: Nápověda Google)
Zásady pro personalizovanou inzerci (Zdroj: Nápověda Google)
Prodávejte své zboží přímo ve vyhledávači pomocí Nákupů Google (Zdroj: Goody Goody)
Radim Bílý
-
V rámci našeho desetiletého výročí jsme si dnes pozvali na rozhovor...
-
Web je středem vašeho marketingu. Ukážeme vám pár triků, jak z něj vytěžit maximum
Chce-li firma získat na internetu konkurenční výhodu, perfektní firemní web je... -
Malý hostingový slovníček
Protože naše hostingové řešení FreshCloud vstoupilo do ostré verze, můžete...