Inzerujte v Gmailu a vytvořte reklamy zacílené dle obsahu e-mailů

12. 1. 2017 Akční nabídky E-mail marketing Marketing, SEO, PPC, sociální sítě

Google neustále rozšiřuje své možnosti cílení reklamy. Jako spotřebitele nás některé z nich už trochu děsí (například právě tato), ale jako markeťáci z nich máme radost, protože nám umožňují velmi přesně zacílit reklamu. Jednou z nich je nová možnost kontextové reklamy v rámci webového rozhraní e-mailové služby Gmail provozované společností Google.

Jak tato reklama funguje?

Proč nás tato reklama jako spotřebitele děsí? Protože jeden z jejích principů je cílení reklamy dle obsahu e-mailů.
Funguje to následovně: Máte firmu prodávající kočárky a dětské zboží. Uděláte si kampaň na lidi, kteří si často píší o dětech. Těm se nad jejich e-maily bude zobrazovat Vaše reklama na dětské zboží.

Reklama na Gmailu v praxi. Reklamní inzeráty se nacházejí hned vedle normálních e-mailů.

Reklama na Gmailu v praxi. Reklamní inzeráty se nacházejí hned vedle normálních e-mailů.


Druhá možnost cílení je velmi podobná. Namísto zacílení reklamy dle klíčových slov v e-mailech je reklama zacílená podle domén, ze kterých přichází e-maily. Pokud jste tedy již zmíněný prodejce dětského zboží, můžete zacílit reklamy na lidi, kterým chodí e-maily z Mimibazaru.
Cílit můžete také dle skupin zájmů (například fitness) jako v ostatních reklamách v obsahové síti..
Reklama na Gmailu má jednu velkou nevýhodu. Její obsah se pochopitelně zobrazuje jen těm, kteří využívají webrozhraní Gmailu. Z mých osobních zkušeností je takových uživatelů Gmailu ale většina.

Možnosti využití

Možnosti využití reklamy na Gmailu jsou široké. Kampaň může vypadat například následovně:

  • klasická B2C reklama zaměřená na koncového spotřebitele (již zmíněné dětské zboží a e-maily zaměrené na děti),
  • B2B reklama zaměřená na specifická klíčová slova a domény (zde jste jen limitováni počtem firemních uživatelů Gmailu, ale ani ten není tolik malý),
  • reklama zaměřená na klienty konkurence (možnost zaměřit reklamu na uživatele, kterým chodí reklama od vašich konkurentů).

Zaujala Vás možnost reklamních kampaní v Gmailu? Napište nám na office@freshservices.cz a rádi vám s tím poradíme. Pokud se rozhodnete pro tuto formu inzerce do 31. ledna 2017, dáme vám jako bonus slevu 50 % na založení reklamních kampaní na Gmailu.

Mohlo by vás zajímat

Požadavky na reklamy v Gmailu (Zdroj: Nápověda Google)
Vytváření reklam v Gmailu pomocí šablon (Zdroj: Nápověda Google)
Zásady pro personalizovanou inzerci (Zdroj: Nápověda Google)
Prodávejte své zboží přímo ve vyhledávači pomocí Nákupů Google (Zdroj: Goody Goody)

Radim Bílý
Ve Freshi je od roku 2015 a má na starosti obchodní oddělení Freshe. Také jeho zásluhou je navázání spolupráce s klienty jako TM Toys, Hospodářská komora, Corinthia Hotels a mnoha desítkami rodinných společností a start-upů. Na blogu nejčastěji píše o marketingové strategii a e-commerce, které jsou jeho největší hobby.